Leta i den här bloggen

lördag 11 september 2010

Lite nya LOs av gamla bilder

Long time... jodå ibland vill tiden inte räcka till allt jag vill. Tänkte iallafall lägga upp två nya Layouter ikväll. Här har jag plockat fram bilder som inte är helt nytagna om man så säger.


Först ut en väldigt enkel LO där jag först sprayat cardstocken med hemgjord glimmer mist (perfect pearls och distress refill i vatten) och därefter placerat själva fotot utan någon fotomatta eller bakgrundspapper. Bokstäverna är chipboard från Panduros Tilda-serie (tror jag). Enda dekosen är en blomma bestående av tre pappersblommor i olika storlekar med brad i mitten, några löv och lite grön pärlfloss. Jag ville göra en enkel LO här för jag ville framhäva det fina fotot av lillpingvinen.



Här är några ännu äldre foton , dessa av storpingvinen. Jag har valt att sätta samtliga foton på en och samma matta. Det var lite knepigt att få till exakt samma format på samtliga bilder men det var det värt. För att få mer liv i cardstocken har jag doodlat två av hörnen på frihand. Jag gillade det runda pappret som var färdigskuret när jag köpte det och jag älskar de fina halvtransparenta löven. Titeln är carsdtockstickers från Basic Grey.

1 kommentar:

  1. Vilka söta pingviner - både liten och stor! Vackra lo:s där du verkligen framhävt fotona.

    SvaraRadera