Leta i den här bloggen

onsdag 1 december 2010

Lite pyssel på små stunder

Har väldigt dåligt med tid just nu så jag pysslar på små korta stunder i taget. Den här layouten har därför tagit ett tag att göra. Första dagen lekte jag loss med den vita cardstocken. Började med att bearbeta hela pappret med distress ink pad antique linen, lade en schablon och sprayade med hemgjord mist baserad på tea dye distress ink. När det torkat mistade jag lite guldskimmer över hela pappret och lät torka. En annan dag applicerade jag brun stämpelfärg med hjälp av bubbelplast. Letade fram ett gammalt foto (Vilket långt hår jag hade då) från 2002 som passade färgmässigt och byggde vidare utifrån bakgrunden. Hela layouten är baserad på experimentlusta och leklust snarare än genomtänkt.


På återseende


Pingvinmamman.

1 kommentar: