Leta i den här bloggen

söndag 2 oktober 2011

Lite uppdatering

Oj så länge sen jag uppdaterade!! Men det är inte så lätt nu heller. Jag har bytt dator och hittar inte bildprogrammet så det blir nåt som fanns i datorn så länge. Ljuset ute är kasst så håll till godo med bildkvalitén. Storpingvinen var på maskeradkalas och efter bollande hit och dit - jag är inte typen som gärna köper färdiga maskerad-kostymer - så enades vi om att han skulle vara tandtrollet Karius. Fixade dräkten med hjälp av en jutesäck, garn, en bit grovt rep och skinnrester. Jag vet inte om juteväv är syrafritt men kunde inte låta bli att använda en restbit från dräkten till layouten. Jag hade utstansade tänder som jag chalkat glatt och villigt en bit in på "tänderna". Tänder är ju inte så fina om såna som Karius får hållas ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar