Leta i den här bloggen

onsdag 8 maj 2013

Utmaning och freebie hos Birdie Brown / Challenge and freebie att Birdie Brown

Är i ett kreativt flöde just nu och deltar i månadens utmaning hos Birdie Brown. Det gäller att använda sig av den charmiga stämpeln som dessutom är en freebie.
Jag minns inte vad den här kortvikningen heter så om någon vet kan den väl hinta det till mig.
Jag har använt restbitar från Karen Foster och Echo Park. Längst bak på kortet skrev jag 45 med lim och satte dit blingstenar. En liten remsa av det rutiga pappret veckade jag till en liten blomma.
Bandet hade lite fel färgton så jag färgade det med distress pad peeled paint.
Lite rubons fick bilda fyrverkeri.

I'm in a creative flow right now and participates in this months challenge at Birdie Brown. You are to use this charming digistamp - that is also a frebbie :-).
I have used leftover-scraps from Karen Foster and Echo Park. I wrote 45 with glue and put on rhinestones. I made a little flower out of a piece of the tartan paper to bring the card together.
As my ribbon had the wrong shade, I distressed it with my peeled paint distress ink pad.
Some rub-ons makes the fireworks.



1 kommentar:

  1. This is fabulous!! Love how you created the number "45"! Thank you for joining this month's freebie challenge at Birdie Brown.

    SvaraRadera